MTV fuzz?

Ibland blir jag så arg på MTV, varför spelar dom så mycket skit skit skit?
Hur kommer dom undan med det?
Det kanske inte är meningen att vi som faktiskt lyssnar på bra musik ska titta på Mtv men nu gör jag det iaf.
Kanske för att ja inte kan får in ztv, om det nu är bättre..
Nu är det "fuzz". Vad det nu betyder, jag förmodar att fuzz ska spela rock men det enda jag hör är metal.
Kan ingen på mtv bara spela bra rock? det blir så jobbigt när allt suger.
Det behöver inte vara jätte pretentiöst men det ska väl iaf gå att lyssna på!
Vafan, är det så svårt att gräva upp lite wolfmother, aerosmith, hellacopters, eller varför inte lite mötley crüe?
Är listan slut där? njää, white stripes någon? ozzy? Guns n roses? eagles of death metal? rolling stones? vafan arctic monkeys?! 
Någonting annat än slayer!? jag tar fan hellre good charlotte än slayer! Ge mig någonting!
Nu spelar dom queens of the stone age, så kanske är det på bättringsvägen..
Ne, nu va det pajj, med nåt uselt band i studion..
tröttsamt! tröttsamt! tröttsamt!
Och visst ja inser att det är svårt att spela upp musikvideor när mestadels av allt som någonsin vart bra inom rock gjordes innan musikvideotiden.. Men något måste gå att gräva upp.. 
Att begära typ mc5 -shakin street är ju ett mission impossible. jag förstår det!
Men att kategorisera in avril lavigne, tokio hotel och fall out boy som rock är ju pinsamt och det förstår mtv, så dom gör ett program som heter fuzz som bara ska spela rock, sen bjuder dom in orvar för att styra upp det och låter honom gå loss på skitig metal a la 40årskris och för långt hår. NEJ!
Ge mig något att digga till..
Idag vaknade jag av blackstreet ft. slash - the fix. Jag är inte mycket för blackstreet men jag tänkte att det va otippat av mtv att spela den låten mitt på ljusa dagen och blev lite upprymd över att höra något annat än fergie - bog boys don't cry för omväxlingsskull.. Sen uppenbarade sig orvar i rutan och dödade den glädjen med slayer. TACK!
hejdå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0