Jäsning, rosa och elefanter.

Egentligen gillar jag inte alls att blogga med såhär få dagars mellanrum.
Då känns det som man lite raderar sitt föregående inlägg för snabbt om ni förstår.
Jag vill ju att inlägget ska ligga där och jäsa ett tag, så det sätter sig och gör folk lite irriterade över att jag bloggar ungefär gång i månaden och då blir det ett sånt där långt som ingen ändå orkar läsa klart först, MEN nu kommer det fiffiga, när man låter det jäsa där, så ger folk sig fan på att krysta sig genom det och vipps, jag vann.
Nu verkar jag ha brutit det mönstret men inte för alltid, bara medan jag känner mig inspirerad.

Jag tittar ju mycket på reality serier, totalt meningslöst och inte ett dugg givande, precis som TV ska vara tycker jag.
Men just nu är det torka, de flesta serier går ju på hösthalvåret. Sååh, i brist på töntiga serier har jag tagit en liten tripp tillbaka i tiden. Det började med att jag försökte komma ihåg vad en film hette som min video tuggade upp för lite drygt 16 år sedan. CandyCandy, det var någon slags manga variant som jag fick i julklapp tillsammans med en Sandybell film, vilket också är någon typ av manga. 
Efter att ha suttit och klurat på detta blev jag himla sugen på att se dom där filmerna igen, jag vill säga att jag sökte över land och rike men egentligen använde jag bara google och tittade på dem.
Nu var jag 6år igen och väldigt sugen på lite Lady lovely locks som följdes av Krambjörnarna, Skogsfamiljerna och  My Little Pony. Åh! Vad jag älskar My Little Pony. Har nu tittat på alla filmer och avsnitt jag kunde hitta och känner mig betydligt mer rosa än vanligt. Skulle nästan vilja säga att jag känner mig optimistisk, iallafall så mycket det går för en pessimist.
När jag inte kunde hitta fler My Little Pony avsnitt så gick jag igång för att hitta en gammal Barbie film från 1987. Bra år det där!
Google fixade biffen igen och Barbie and The rockers har just svarat på många av mina livsfrågor. Jag kommer ihåg första gången jag såg den,
Barbie som rockstjärna á lá 80tal och jag hade aldrig sett något så coolt i mitt liv innan. Det förklarar på en del dammiga historier. 
Nu vill jag se serier igen, alla former som inte är tecknat tack!
Svenska reality serier är iofs väldigt pinsamma och uppenbara, dom tittar jag inte på.
Den rätte för rosing, behöver jag ens säga något..
Färgan för guds skull! Vem bryr sig? Sjunk båt! SJUUNK!!
Lets dance, löpsedlar som förklarar att folk skadar sig, kolappsar och blir kära. KLAR DOM GÖR! I ren tristess!
Bonde söker fru, klart en Bonde söker en fru!? Skulle det vara något att titta på. Väntar på uppföljaren "Fru söker bonde" önskemålet är att det verkligen ska vara någons fru som söker bonde vid sidan av. Då kommer jag titta!
Det var andra kotletter i pannan när BigBrother fortfarande fanns, under Alsings tid, härliga Adam!
Mycket referenser till olika typer av mat idag, jäsning, biffar, kotletter.. kanske är hungrig?

Idag åkte jag ända till Angered, jag orkade inte gå av vagnen efter jobbet, det var så avslappnande att bara sitta där med musik i öronen och sol i ansiktet.. Tittandes ut genom fönstret. Väl i Angered blev min musik överröstad av en Elefant! Eller... jag var helt säker på att det var en elefant, men tydligen låter spårvagnarna så när dom bromsar. Vi har väl alla hört AyOs gamla dänga Betongdjungelboken, 
jag börjar förstå...
Storstadsdjungel indeed!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0