Gnäll, listor och arbetsmoral.

Jaa, när man inte sover blir man lite gnällig och aningen schizofren.
Sist jag sov var natten mellan onsdag och torsdag. Nu vet jag inte riktigt vilken dag det är eller hur många timmar jag vart 
vaken, det jag vet är att om en timma ska jag stå i duschen och efter det börja gör mig redo för att åka till jobbet.
Minst sagt frustrerande men desto mer irriterande.
Därför gör jag en lista, jag gillar listor.. Man skulle nog till och med kunna säga att jag älskar listor.
Denna listan blir nog den första iallafall i den här bloggen och den kallar jag för;

Saker som irriterar mig:

1. - Att jag skrev ett långt väldigt fyndigt inlägg om min helg i 
stockholm som jag nu upptäckte aldrig har laddats upp.
2. - Att jag tydligen inte följer min egen blogg tillräckligt väl.
3. - Att hotmail raderade mitt konto utan förvarning.
4. - Att jag var tvungen att skicka hotmail till hotmail för att 
kunna få hjälp med mitt problem.
5. - Att jag har varit skamset pank sen den 30 mars, dvs. fem dagar efter löning.
6. - Att jag som resultat till mitt ansvarslösa slösande har 
lånat påhittade summor av mina vänner.
7. - Att en person kontaktar mig i detta sköra tillstånd och 
provocerar mig enbart för att lätta på sitt egna tråkiga livstillstånd.
8. - Att när jag frågar vad personen pysslar med får svaret "du suger. . ."
9.-  Att jag inte fått bytt min lägenhet än.

Oså till vardagssakerna som stör mig sååå..

10. - Barn jag inte känner.
11. - Folk som klagar mer än mig.
12. - Gina tricot som nu även kopierar BIKBOK och JC.
13. - I Göteborg förstår ingen rulltrappsregeln.
14. - Långsamma människor, gamla faller under samma kategori.
15. - Kunder som BARA vill handla reavaror.
16. - Äta banan på spårvagnen.
17. - Köpa sallad på Mc Donalds.
18. - Löparskor till vardags.
19. - Knastrande musik från mobiltelefon.
20. - Snyt dig inte i mitt öra, tack!
21. - När man väljer att uppdatera sin status på facebook varje gång dom byter aktivitet, alternativt skriver en hel novell om vad man gjort under dagen. VEM BRYR SIG?
22. - Borrar, dammsugare, motorcyklar, lövblåsare, gräsklippare, hamrande, slipande, sågmaskin. Under denna kategori faller även dagisbarn på gården och fiskmåsar.

Okej nu har jag gnällt och gnällt och gnällt!
Det roliga är att jag skulle kunna sitta och göra en lista i all oändlighet men nu blev det bara saker som hänt de senaste dagarna.
Man vill ju ändå försöka vara lite rättvis mot världen vi lever i som presenterat mig för så mycket härligheter med?
Jag tänker säga redan nu att mestadels av detta är för att jag är väldigt sömnberövad och lider av en kronisk sjukdom jag vill kalla "måsteklagamåstegnälla".
I nästa inlägg ska ni för höra om ett väldigt trevligt besök jag hade från Radiotjänst tidigare idag, om det är någon som uppskattar besök från främmande människor så är det jag, speciellt jehovas!
Dags att börja ta sig samman. Det se ut att bli sol idag igen, synd att man missar det.
Puss Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0