en hundring, wacko jacko och hörlurar.

Inatt dog Michael Jackson. Det känns konstigt faktiskt.
När jag vaknade imorse var jag ju givetvis tvungen att gräva fram mina gamla MJ skivor.. Dom var lite dammiga men fulla av minnen. 
Den första skivan jag köpte för egna pengar var "Bad", 1994. Jag hittade en hundring på marken och mamma tyckte inte att det va en bra idé att köpa godis för den så vi promenerade upp till bengans. Jag har den kvar, aningen repig men fortfarande lika bra.. Jag hade redan dangerous skivan, den fick jag i present när jag fyllde 6år, fick även en affisch vid samma tillfälle, en gigantisk på MJ och en panter. Den hängde i mitt rum lääänge. På den vägen är det.
Nu är han död, wacko jacko är död. 
Man kan säga allt möjligt om den människan men att han är ett musikaliskt geni behövs inte diskuteras.
okej, så han såg lite läskig ut och hade en obehaglig relation till barn, bytte hudfärg och opererade sitt ansikte till fördärvet, men musiken talar för sig sjäv. Briljant!  I många år somnade jag till tonerna av "Black or White", "Will You Be There" oh "Heal the World" hörlurar.. 
Nu säger jag tack och lägger in alla skivrna på ipoden. 

Man in the Mirror. Beat It. Bad. Smooth Criminal.
Dirty Diana. Earth Song. They Don't Care About Us.
Thriller. Little Susie. Don’t Stop ’Til You Get Enough.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0