Fanta, teknik och nykterhet.

Äääääntligen sitter jag vid ett dator med ett fungerande tangentbord.
Ni förstår, olycksförföljd som jag är har jag lyckats förstöra det lilla av min dator som fortfarande fungerade. Tangentbordet.
Jag spillde en burk fanta över den i ett bakfyllekoma, mina reflexer var inte lika fungerande som man hade hoppats vid 21år.
Det visar sig att datorer inte dricker och livnär sig på fanta, till min besvikelse.
Det retsamma är att det fortfarande går att sätta på datorn och allt ser ut att funka, tills man försöker skriva något.
Olycksförföljd kanske var fel ordval förresten,
det verkar som att det är dags för mig att bara erkänna hur klumpig och vårdslös jag är med med mina saker istället.
Inte med alla saker dock, aldrig kläder, aldrig nycklar eller plånböcker, men allt som har någon typ av teknisk funktion eller är dyrt,
det är dom sakerna som jag tar död på först.
Jag har en väldigt sorglig låda hemma hos mig, i den samlar jag alla tekniska prylar som jag förstört under mitt inte så värst långa liv.
Gamla minidisc spelare, CD freestyles, kameror i all oändlighet, mobiltelefoner och diverse viktiga sladdar som rykt med genom åren och snart kan jag inviga min älskling, min dator, till familjen förstörd.
Perfekt timing också, micron brann upp häromdagen, mobilen fungerat knappt och bildröret i TVn håller på att ge sig.
Som sagt, det är som att min kropp stöter ifrån sig all typ av teknik.
Tur att man skiter sedlar med tresiffriga belopp på, annars hade jag vart i en knepig situation.

Oj, så skönt det var att blogga!

Vad är mer nytt, jo ser ni, för första gången på lite drygt 7år ska jag vara nykter i en hel månad.
Det låter patetiskt, men för mig är det ganska stort, och ganska på tiden.
Från 1maj till 1juni lever jag vitt.
Detta är något jag vart väldigt stolt över då jag klarat av
personalfest, pustervik, henriksberg och nef helt nykter.
Jag stod i lördags och andades in doften av öl indrängt i henriksbergs heltäckningsmatta och det vattnades i munnen på mig. Äckligt kan tyckas, men det är ingenting efter man suttit brevid en alkis på vagnen och blivit ölsugen.
Därav nykterhetslöftet.
Ni vet när man vart ute och druckit en massa så drömmer man ju ofta på morgonen om vattenfall och regn och att man badar, sen vaknar man och märker att ens mun förvandlats till en öken.
Så drömmer jag nu, fast om öl. Munnen är aldrig öken,
men min vänstra hand har börjat bli lite skakig.
Snart är det juni.

Kommentarer
Postat av: anna

Det var ju ändå så vi lärde känna varandra, att du tappade din kamera. Ja du o tekniska prylar alltså....

2009-05-12 @ 09:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0