Angående städning..

Idag har vart en sjukt slapp dag, har spenderat hela dagen åt att "låtsas städa"
vissa av er förstår redan vad det betyder..
För er andra, det är när man intalar sig själv att man städar fast man verkligen inte gör det..

sitter tio minuter vid datorn, viker i ordning tre tröjor, 
fastnar i tv en timme, 
känner sig hungrig, 
lagar mat, 
skiter i disken, 
plockar upp reklam som samlats i hallen, 
lägger det i en hög i hallen, 
tio minuter vid datorn, 
tänker att man borde diska, 
sätter på musik för det brukar hjälpa (???), 
spenderar en kvart åt att titta igenom alla skivorna, 
ser att många ligger i fel fodral, 
skiter i det för jag ska ju "städa", 
plockar upp tvätten som legat och odlat sig skrynkliga i två dagar, 
orkar inte riktigt vika den så man lägger den bara i rätt lådor, 
tycker man gör ett strålande jobb, 
sex timmar har gått, 
man "förtjänar" en paus, 
tittar på några avsnitt av scrubs, 
går in i köket och tittar på disken, 
bestämmer att den får vänta, 
går ut i hallen och tittar på all reklam i högen, 
avgör att reklamen faktiskt ändå ligger i en ganska fin hög och inte stör någon, 
viker rätt kläder i två av åtta lådor, 
tar en paus och nu sitter jag här, fortfarande på paus.... 

Jaa, jag tror ni förstår, att ingenting blir gjort.. Jag suger verkligen..
det värsta är att om någon timma eller två kommer jag starta ett projekt, i ett redan rörigt hem, förmodligen blir det att rensa alla lådor med diverse ovesäntligheter som vart undangömda under min säng sen jag flyttade in..
Att börja rensa grejer innan man städat klart är inte att rekommendera, det gör oftast hemmet stökigare, vilket resulterar i att man inte orkar fortsätta städa och skjuter upp det till "en annan dag" en dag som oftast ligger en bra bit i framtiden..
Vart kommer all skit ifrån, "den här kan vara bra å ha!" hör jag mig själv tänka, men den har legat i en låda de senaste två åren utan att jag ens visste att den fanns.. Nej, inget är egentligen bra å ha förutom säng ,tv och dator.. 
Iallafall inte när man bor i en etta på 38kvadrat.. 
Kom precis på att hela balkongen är full med pantburkar, ofta man orkar panta.. åhhh!

Den enda motion jag fått idag var när jag gick ner till pizzerian för att köpa cola, är trött o ser väldigt risig ut men tycker ändå det är lämpligt att fråga killen på pizzerian om han är modell, han svarar "nej, pizzabagare.."
haha! Ganska roligt faktiskt.. 
Kan ju tilläga att jag inte bara kom in och frågade det, vi samtalade och kom in på nåt ämne i närheten iallafall.. 
Jag är inte helt tappad..

Antar att jag bör städa vidare, blir att dygna för på jul ska det va fint och städat!
hej hå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0