Tjocka människor får skylla sig själva....

okej, en vän la precis upp kort på mig på facebook som resulterade i magbullrande, huvudpipande, ledvärkande, panikartad ångest.
Hur som helst började jag googla runt efter olika gym i göteborg och upptäckte något helt fruktansvärt.
Det kostar mellan 300 och 500 kronor i månaden att träna på gym!?
Helt sant! Kan ni ens förstå hur mycket det är på ett år?
Det är ungefär 5000 kronor mindre än vad jag har, om man räknar att jag har noll, vilket stämmer ganska bra..
Vet folk om att det är så dyrt?
Hur i hela friden ska man kunna bli slank, snärt och må bra i själen om man måste prostituera sig?
För det är mitt enda alternativ om jag ska kunna träna.
Jävla skitliv, jävla träningscenter, jävla mat, jävla pengar, jävla kropp!
Varför fick inte jag smalDNA? varföööör?
AAAAH, jag kommer bli tokig..

Nytt mål till mig själv, innan min födelsedag (12e juni) ska jag komma i mina gamla Acne Jeans modell Hex storlek 28/34!
Utan träningskort eller knark...
Sååå, mina kära vänner.. 
När ni ser mig äta, ge mig dåligt samvete.. Prata om svältande barn och Acne Jeans..
När jag latar mig och vill ta vagnen fast jag kan gå, prata med mig de stackars barnen som går flera mil varje dag för vatten och Acne Jeans..
När jag dricker öl, prata med mig om de små barnen som lever med alkoholiserade föräldrar och påminn mig ännu en gång om Acne Jeansen...
E ni med?
Det är bara att börja spela på mitt samvete, det är okej!
Jag ska in i dem där jeansen..
skit skit skit, det kommer aldrig att gå..
Min överarm passar knappt i dom jeansen..
skit skit skit, det kommer aldrig att gå!

Det värsta med allt detta är att jag är en sån hycklare när det kommer det övervikt och människorna som bär på den...
Min princip är och har alltid varit att tjocka människor väljer att vara tjocka, 
(såvidare dem inte har någon sjukdom, då är det inte mycket att göra åt)
jag kan titta ner i folks korgar på ica och tänka, "inte konstigt att hon ser ut sådär"
eller gå förbi McDonalds och se någon äta o tänka "Han borde inte äta på donken"
JAG VEEEET! JAG ÄR EN HEMSK MÄNNISKA!
men nu förstår jag att jag lever samma liv, en tjockis liv.. fattades bara...
Enligt mig har alla ett val och jag har, ÄVEN om jag skojjar mycket om det, aldrig sett mig som en stor person eller på något vis tjock tills nu.
Jag hatar att vara tjej, ofta killar tänker såhär efter att ha sett kort på sig själv på facebook..
patetiskt!

Nu ska jag ut och springa upp o ner i trappen,
hej!

(STORT PS! jag fiskar inte komplimanger så inga kommentarer om att jag verkligen inte är tjock, det är lätt för er smala att säga! DS)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0