stå still


Ni som faktiskt läser min blogg vet ju att jag bara skriver när någonting gjort mig upprörd..
Idag vänder jag all min ilska åt dessa levande statyer..
Varför finns ni? Varför försöker ni få pengar för att ni kan stå still?
Tror ni att folk verkligen inte förstår att ni är levande människor?
Jga kan erkänna att när jag gick på Las ramblas i barcelona förra vintern var jag lite osäker på några av de jäklarna av det enkla skäl att det finns många riktiga statyer i krokarna..
Men varför vill man stå en hel dag och låtsas vara en staty?
Jag förstår inte. Idag blev jag uppriktigt arg när jag fladdrade runt i nordstan, varför ställer man sig där?
Det kan ju inte finnas någon som tror att det är en riktig staty då? Eller ju juste, klart någon smäller upp en riktig staty i mitten av nordstan och lägger fram en liten kopp så människor kan skänka några slantar, till en staty!
Troligt.. Det som gjorde mig arg var inte ens själva människan som låtsas vara en staty, även om det är korkat, utan jag blev irriterad över att massa människor samlats i en halvcirkel mitt i nordstan för att titta på en människa som står still.. VARFÖR!??! Verkar det rimligt att skänka pengar till en människa som kan stå väldigt still ett tag?
Nejnejnej, vad är det för fel på er.. Det stackars tiggarna som satt på gatorna hela vintern springer ni förbi för att det verkar jobbigt att inse att deras liv är skit, men en gulmålad idiot i mitten av nordstan vill ni mer än gärna titta på och kanske tom. givmilda som ni är, skänka en matchande guldpeng till. Jävla människor.
Jag ska inte säga att jag gav många slantar till tiggarna heller, men jag ger fan hellre dom mina småmynt än guldpuckot som är duktig på att stå still. Sen när blev det en talang?!
Jag kanske fick en guldstjärna, om ens det, om jag kunde sitta still en hel lektion i andra klass, men det är grejen, jag gick i tvåan! Vuxna människor som vill ha pengar för att stå still..
Dumheter! Jag säger som kirsti, "DET ÄR ORIMLIGT!!!!"
Nu blev jag helt utmattad av att släppa loss min frustration att jag måste ta en redbull.
hej!

stå still

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0