politik

Tittade precis på en debatt mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt och anledningen till att jag har så svårt att reletera till en "sida" blev ännu tydligare..
Mona sa vid många tillfällen "vi försöker arbeta på det" visst låter det märkligt..
"Vi försöker", att försöka arbeta, räknas det verkligen som att arbeta?
Det undrar jag, försöka arbeta..
Tänk om jag skulle komma till ett födelsedagkalas och säga att "jag försökte köpa en present" indirekt säger jag ju att jag har misslyckats med att köpa någonting..
Betyder försöka egentligen misslyckas?
Mona kunde sagt "vi arbetar" eller "vi vill arbeta" men istället valde hon ordet försöker..
Känns bara som ett fint sätt att säga att dom inte arbetar på vad det nu var för punkt som diskuterades..
Ibland tycker jag att politiker är riktigt dumma människor som gömmer sig bakom fina ord och teorier..
Frågan är om politikerna kommer ihåg hur det är att bara vara en vanlig människa..
Om jag inte missminner mig så betyder demokrati "folkstyre" men är det verkligen vi, folket, som styr?
Vi har valet att välja mellan olika gruppers teorier om hur vårt land skulle fungera bäst, är det verkligen folkstyre?
äh. politik är oändligt tråkigt  och det finns inga svar.. alla har rätt till sin åsikt blablabla.. nu kommer ja inte kuna sova.. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0