Mina grannar del... 5?

Jag hatar hatar hatar hatar mina grannar, 
inte alla men två i synnerhet, dom under mig och dom över mig...
Jag är alltså fast mellan två helt olika, båda lika hemska världar och allt jag vill göra är sova..
VISSA AV OSS JOBBAR TIDIGT EN LÖRDAG!!

Över mig har dom haft någon kareokefest så sedan 8 har jag lyssnat på klassiker som natural woman, proud mary, I have nothing ,R-E-S-P-E-C-T och oops i did it again om och om och om och om igen i falsksång..
Inte bara som en solo akt utan som en gruppsång! JAG VILL DÖ!!
Under mig är det fjortisfest på hög nivå, en tjej i 18 års åldern flyttade in för ett tag sen, hennes lägenhet är inte större än min men jag lovar att hon har 25 pers där inne och ALLA gapar, dom har lyssnar på MIA - paper planes och Katy Perrys I kissed a girl mer än en handfull av gånger och står gärna i trappuppgånger och röker och skriker..
Jag har vart nere två gånger, enbart för att säga till dom att låta bli att stå i trappen eftersom det ekar så..
Ingen lyssnade, dom tittade på mig som om jag va ett ufo..
Efter att ha legat o stört mig i en halvtimme går ja ner igen, 

"tjejer, jag vill inte vara den som e den, men snälla rara, ni får gärna ha fest, det e fredag, somliga tycker fortfarande att fredagar är en stor grej, men ge snälla fan i att stå i tappen!"
Tjejer tittar på mig, i chocktillstånd, sen säger en av dom, "men klockan är ju bara ett?"
den andra avslutar hennes mening med, "och det är ju fredag?"
Jag svarar, så vänligt jag bara kan, "Ja, jag har hört att det är fredag men om klockan är ett betyder det att jag ska upp och jobba om fem timmar och att krogen stänger om ungefär 3 så är det inte dags att masa er ut?"
Anonym tjej med fula extensions svarar, "vi ska inte inte ut, alla är inte 18 än.."
från mig får hon en lång suck..
när ja kommit upp och stängt dörren hör jag hur en tjej skriker,
"HALLAAA!! ALLLAAA.. LYSSNA NU ALLA!!  HALLAAA!! LYSSNA DÅÅÅ! SARA!!! HALLAA SARA" alltså din granne är jätte arg! du måste nog sänka!!"
Jag uppskattar det tappra försöket, efter det kom kenta på, just idag i jag stark. otrolig låt.. jag är med.. men i allsång klockan ett på natten när jag måste sova är det den värsta låten i världen.
Nu lyssnar dom på paperplanes igen.. Detta är en nu typ av tortyr tror jag för det enda som ekar i mitt huvud är tre pistolskott om och om igen..
Vi får väl se om jag lever imorn...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0