Soldyrkan, Pengaproblem och Baguetter..

Så, folk börjar redan prata sommar och jag är inte direkt svår att få igång..
Vinter i sverige består ju av två tredjedelar av året, vilket blir oerhört tröttsamt..
Vill bara kunna gå ut i solen, ta en kall öl.. 
Kanske bada lite.. Käka thaimat i saltholmen.
Det vanliga, men det äääär ju så långt kvar!

Det är precis av den anledningen man inte behöver prata om sommaren förens man verkligen kan känna den..
Ett slags plågeri skulle man kunna säga att det är, att ha ett långt samtal om hur fantastiskt det kommer bli i sommar och sen behöva sätta på dig flera kilo kläder för att ge sig ut i slasket och vänta åtta minuter på hållplatsen medan vinden piskar en i ansiktet, som ett hån... Man kanske borde flytta till ett varmt land om man hatar kyla så mycket som jag gör.. Det är bara en tanke...
Man hör ju hela tiden att folk reser och tar den där obligatoriska backpacka i thailand/Australien trippen för att kunna "se världen" det verkar vara en trend.. 
Jag är med, låter svinkul.. 
Men inte riktigt mitt drömresemål..

Man kanske bara borde säga upp lägenheten och göra något drastiskt för omväxlingsskull, typ flytta till L.A. Det är mitt drömresemål..
Ah, juste.. Man behöver pengar för sånt.. 
Pengar, pengar pengar.. Det låter så bekant.. 
Juste! silvriga och guldiga runda metallbitar eller ännu mer att föredra pappersbitar med döda personer på.. Lika bra att beskriva dem lite för mig själv eftersom det var så länge sen jag såg några..
Pengar har blivit lite som en myt för mig, jag hör att dom finns, men jag vet inte riktigt vad jag ska tro.. Jag vet att det kommer i något som kallas pengar på kontot en gång i månaden, men jag hinner aldrig se dom..
Sorgliga sorgliga liv, 
om man ändå hade sin oskuld kvar och kunde sälja den på eBay för ett par mille..
Det är så folk gör i Amerikat, det har ja sett på Oprah..

Fast allvarligt, för första gången någonsin känner jag att jag på riktigt faktiskt inte har någonting som håller mig kvar i Göteborg, eller Sverige för den delen..
Kanske ska vänta 16 månader så Obama (Gud.) kan fixa finanskrisen först..
Känns inte så smart att säga upp sig och flytta till USA just nu..
Men kanske Paris... Det vore coolt..
I Paris röker folk överallt och jag skulle kunna lära mig Franska igen, 
det hade nog mor min tyckt var roligt..
Alltså inte rökningen, men franskan.. Inte som ett bröd, utan mest språket....
Fast baguetter är ju gott..
Vi får se..

hej!

Kommentarer
Postat av: anna

Fortsätt förgyll mina dagar!! Fantastiskt...

2009-01-22 @ 20:33:47
URL: http://dinmorsa.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0