Solsken, bloggar och barn.

Det är otroligt och fantastiskt hur många gånger David Fransson uppdaterar sin blogg på en dag.
Jag går in och tittar till den morgon och kväll och blir lika förvånad varje gång, det där inlägget jag såg på morgonen finns ibland inte ens kvar för att han hunnit med så mycket. Om ändå jag kunde vara så hängiven till min blogg. OM ändå!
Kanske hade jag haft motivationen om jag också levde som en rockstjärna....

Idag vart en helt fantastiskt dag, 
nu tror ni att jag glömt "har det" i föregående mening. Läs igen!
Solen sken och det var kallt som attan men brillorna invigdes och sommar skinnjackan dammades av. Kommer förmodligen vara sjuk imorn men det var det värt.
Känner mig lite rosig om kinderna faktiskt, pustervikstrappan brukar resultera i det när solen skiner.

Har egentligen inga roliga storys att dela med mig av alls idag mer än en sån där härlig barnkonversation som jag hörde på vagnen häromdagen, två mammor och deras söner sitter i ett fyrasäte på vagnen.

Unge 1: Min mormor bor i lägenhet.
Unge 2: (mest tittar på Unge 1)
Unge 1: Det luktar äckligt där.
Unge 2: Min mormor bor i en rondell.
Unge 1: (nickar och tittar på Unge 2)
Mamma: Nämen "Unge 2" mormor bor väl ändå inte i en rondell?
Unge 2: (Tittar väldigt argt på sin mamma)
Mamma: Hon bor ju i ett radhus! Med morfar!
Unge 2: Vilken morfar!?!!

Jag var tvungen att låtsas att jag pratade i telefon för jag skrattade så mycket.
Barn är härliga ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0