403, dummare och dummast.

Idag begav jag mig hem till min kära moder som bor i nödinge, dit tar man buss 403 för er som känner er nyfikna. Det är inget jag kan rekomendera alls dock, bussresan kanske, men det finns en anledning till att nödinge inte fick tillhöra göteborg.
Vi lämnar det så...
På buss 403 mot skepplanda sitter det ganska exakt 77% puckon, 11% irrelevanta, 3% skrikande småbarn och 9% som jag skulle kalla "normala". 
I den sistnämnda kategorin har jag, ödmjuk som jag är, valt att placera in mig sjäv för er som undrar.
Matten i detta behöver man inte ifrågasätta, den har jag noggrant räknat ut under alla tusentals gången jag åkt med 403an mot skepplanda.
Men, man hör ju att allt ont för något gott med sig och i detta fallet stämmer det utmärkt! låt mig få presentera "Dum möter dummare på buss 403" också kallat "konversationer mellan utbölingar"
.
Två halvtrendiga (ni vet på ett sånt där härligt ginatricot "vi ser alla likadana ut" vis) tjejer sitter framför mig och bläddrar i en modetidning samtidigt som den ena damen brister ut i ett långt "ÅÅÅÅÅH!"
.
Tjej1: Faaaaaaan va snygg den väskan va!
Tjej2: oh my god! eller hur!
Tjej1: Det måste vart typ en gucci.
Tjej2: Eller typ något annat svindyrt..
Båda nickar instämmande mot varandra och fortsätter att bläddra i tidningen.
Tjej2: Det är ändå konstigt att typ gucci och typ dolce & gabbana är så dyrt! Det är ju bara märken.
Tjej1: Eller hur! säkert ändå samma tyger som typ H&M liksom!
Tjej2: Fast han gucci gör ju alla väskor själv, det är därför!
Tjej1 HAHAHAHA! gumman... HAHAHA!
Tjej1: Gucci är ju ingen verklig person! Det heter så efter en grekisk gud!
Tjej2: Vaa?! HAHA! fan va dum jag är!
.
.
Min tanke, ni är dumma båda två...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0